Dagelijks worden er zorgmedewerkers met voorrang uit de wachtrij per sms/e-mail uitgenodigd om een afspraak te maken bij de GGD via het online portaal. De komende dagen zal de capaciteit naar verwachting flink toenemen en een grotere groep zorgmedewerkers vanuit de wachtrij een oproep krijgen om een afspraak te maken. De planning is dat alle zorgmedewerkers die 18 jaar of ouder zijn vóór 1 januari 2022 de oproep hebben ontvangen om een afspraak te maken. De meeste zorgmedewerkers worden daarmee eerder opgeroepen dan via reguliere oproepen op geboortejaar.
Wachtrijfunctionaliteit
Tussen de aanmelding voor de wachtrij en de sms/e-mail met uitnodiging om een afspraak te maken bij de GGD zit uiterlijk twee weken. Gisteravond is een e-mailbericht verstuurd naar alle zorgmedewerkers in de wachtrij. Zorgmedewerkers die zich nu aanmelden voor de wachtrij krijgen direct een bevestigingsmail, waarin de termijn wordt aangegeven waarbinnen zij een uitnodiging kunnen verwachten. Bij paragraaf 5 in de Werkinstructie COVID-19 boostervaccinatie overige zorgmedewerkers | RIVM staat een instructie ‘maken van een afspraak in 5 stappen’ voor zorgmedewerkers.
Afspraak maken via het online portaal
Vanwege de grote versnelling die op dit moment plaatsvindt, om alle volwassenen in Nederland zo spoedig mogelijk te vaccineren met een interval van drie maanden, is de druk op het callcenter bij de GGD groot. Daarom wordt er zoveel als mogelijk verwezen naar het online portaal voor het maken van een afspraak. Op dit moment bellen veel zorgmedewerkers naar het callcenter voor het maken van een afspraak. Het is niet mogelijk om op basis van beroep via het callcenter een afspraak te maken voor de boostervaccinatie. De GGD heeft geen toegang tot de wachtrijfunctionaliteit en kan niet bekijken of deze mensen met voorrang in aanmerking komen op basis van hun beroep. Het is dus van belang dat zorgmedewerkers die zichzelf hebben aangemeld voor de wachtrij, de sms/e-mail afwachten waarin zij een uitnodiging ontvangen om via het online portaal een afspraak te maken.
Vragen
Wanneer er vragen zijn met betrekking tot de unieke codes, wachtrij of verificatie kan de zorgmedewerker contact opnemen met support@wachtrijbooster.nl